۱-داشتن وجدان كاري، حضور منظم و به موقع و آراسته در محل كارخود و الگوي رفتاري مناسبي براي همكاران باشيم.
۲-وظايف مربوطه و مشكل مردم را دلسوزانه؛ صحيح؛ سريع و ساده انجام دهيم.
۳-تسريع در پاسخگويي و برخورد مناسب و محترمانه با ارباب رجوع.
۴-گوش فرادادن با حوصله و صبر؛ صداقت در سخن گفتن با ارباب رجوع.
۵-از عملكرد و رفتار خود با ساير همكاران ارزيابي داشته باشيم تا هميشه بتوانيم عيوب و نقاط ضعف خود را بر طرف كنيم و در واقع روحيه انتفادپذيري داشته باشيم.
۶-از وسايل و تجهيزاتي كه براي انجام كارها در اختيار ماست به خوبي نگهداري كنيم و امور محوله را با حداقل هزينه انجام دهيم.
۷-در برخورد با مافوق جانب احترام را پيش بگيريم و از بكار بردن عبارت غيراخلاقي پرهيز كنيم.
۸-خدا و خلق او را در انجام كار خود حاضر و ناظر بدانيم.
۹-سلسله مراتب سازماني را رعايت نموده و حد و مرز را بشناسيم.
۱۰-به آراستگي و زيبايي محيط و حف بهداشت و ايمني محل كار خود اهميت دهيم.
۱۱-از زير كارها شانه خالي نكنيم و اهتمام به راه اندازي كار ارباب رجوع منطبق بر قوانين و مقررات داشته باشيم.
۱۲-اگر از چيزي دقيقاً اطلاع نداريم اصرار به نظر و حرف خود نداشته باشيم.
۱۳-با ورزش و نرمش خستگي جسمي و ضعف عضلاني خود را جهت خدمت بهتر كاهش دهيم .
۱۴-اطلاعات لازم را در اختيار مراجعان قرار داده و در راستاي انجام كار مراجعين آنان را صحيح راهنمايي كنيم.
۱۵-از شايعه پراكني دوري كنيم و در ايجاد نگرش مثبت در ارباب رجوع كوشا باشيم.
۱۶-از برگزاري دوره هاي آموزشي و تخصصي استقبال كنيم و در يادگيري امور محوله پويايي و تحرك داشته باشيم.
۱۷-فعاليت هاي روزانه خود را بعد از ساعت اداري بررسي و تجزيه و تحليل نماييم.
۱۸-در هنگام عصبانيت تصميم نگيريم و از قضاوت عجولانه پرهيز كنيم.
۱۹-براي انجام مطلوب وظائف ؛ دانش و مهارت خود را ارتقاء دهيم.
۲۰-خود را محصور در پرونده ها – نامه ها و ارجاعات نكنيم و كارها را طوري اولويت بندي و طبقه بندي كنيم كه دچار خستگي نشويم.
۲۱-در گفتار و كردارمان تواضع؛ فروتني؛ رازداري و صداقت داشته باشيم.
۲۲-كارها و مسائل خانه را به اداره نياوريم و مسائل اداره را به خانه منتقل نكنيم.
۲۳-براي انجام مطلوب وظائف دانش و مهارت هاي گفتاري و نوشتاري و شنيداري خود را ارتقاء دهيم.